Product retourneren
Als consument heeft u binnen de Europese en Nederlandse wetgeving recht op een zogenoemde afkoelperiode (herroepingsrecht) wanneer u een product via een webshop koopt. Binnen deze periode heeft u de mogelijkheid om het product kort te testen, zoals u in een fysieke winkel zou kunnen doen bij een aankoop. Er zitten enkele voorwaarden verbonden aan het herroepingsrecht.
Mocht het product u niet bevallen, dan heeft u de mogelijkheid de bestelling te annuleren. U kunt dan uw geld terug krijgen. U dient het product inclusief alle accessoires en in de originele doos naar ons op te sturen. Meldt het product aan via het retourformulier.
1. Voorwaarden 14 dagen bedenktijd
2. Kan ik mijn winkelaankoop terug sturen?
3. Uitzonderingen
4. Wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag terug?
1. Voorwaarden 14 dagen bedenktijd
Het herroepingsrecht is er om consumenten te beschermen voor miskopen. Er moet wel aan enkele voorwaarden worden voldaan om aanspraak te kunnen maken op het herroepingsrecht.
1. De klant heeft minimaal 14 dagen de tijd om de retourzending te melden via e-mail op [email protected] of via dit formulier.
2. Na deze melding heeft de klant nog eens 14 dagen om het daadwerkelijk te retourneren.
3. De terugbetaling vindt plaats binnen maximaal 14 dagen nadat de verkoper de goederen heeft ontvangen.
• Het product dient privé te zijn aangeschaft. Indien de factuur op een zakelijke naam staat en er dus geen sprake is van een consumentenkoop, vervalt het herroepingsrecht.
• U heeft geen recht op het volledige aankoopbedrag wanneer wij zichtbare gebruikssporen zoals beschadigingen, missende accessoires of een ontbrekende originele verpakking constateren. In dit geval ontvangt u van ons een deelvergoeding, wat meestal betekent dat u 75% van het oorspronkelijke aankoopbedrag van ons ontvangt.
Wij bieden de mogelijkheid om de retourzending onder vermelding van het antwoordnummer te versturen via UPS. Na uw aanmelding ontvangt u hiervoor een verzendlabel. Mocht u ervoor kiezen om de retourzending op een andere manier terug te sturen, dan zijn de eventuele extra kosten en het risico voor uw eigen rekening.
Er kan geen directe omruiling plaatsvinden op voor u speciaal gebouwde systemen, deze zullen worden gerepareerd.
Let op: Wij betalen de retourverzendkosten, dus het kost je niets.
2. Uitzonderingen
Hieronder enkele specifieke gevallen, waarbij u geen recht heeft op ruilen en retourneren:
- volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
- producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben;
- producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
- producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken;
- alcoholische dranken waarvan de prijs bij de koop is overeengekomen, maar waarvan de levering pas kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen op de markt waarop u geen invloed heeft;
- audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
- kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van een overeenkomst voor de geregelde levering van dergelijke publicaties (een abonnement);
- Zakelijke aankopen
3. Wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag terug?
Heeft u uw product geretourneerd onder het herroepingsrecht? Dan ontvangt u zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding (het moment waarop wij op de hoogte zijn van de herroeping/aanmelding). Wij betalen u terug via hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de betaling heeft gedaan.